Alla inlägg under september 2008

Av Anette - 30 september 2008 19:24


Skönt att sitta inne i värmen framför datorn när regnet vräker ner.

Var på blomsterlandet och hittade en för mig ovanlig blomma som jag bara var tvungen att köpa och plåta naturligtvis:) Fler bilder finns på fotosidan.



Protea - Sydafrikas nationalblomma. Den är mycket hållbar och står fina i veckor. Såg i affären några som redan var utslagna - å så läckra dom var! Nu har jag nått att plåta ett tag framöver.


Ha en skön kväll!

Av Anette - 28 september 2008 14:42


Haft en skön helg. Lördagen spenderade jag med gräsklipparen - så skönt att man fortfarande kan klippa för jag blir tokig på ALLA LÖV för kratta är bland det värsta som finns!


Köpte lite lökar på väg ut till landet - blev ca: 300 st.



Nu är dom nere i jorden, lite trist här köper massa lökar och sen måste man vänta till våren kommer innan man får se dom:) Så nu kommer det - förhoppningsvis - blomma från Mars till Juni.


Sen var det skönt att komma in i bastun, har köpt små tvättlappar i frotté som jag blöter och har för näsa och mun då går det jättebra kan till och med sitta högst upp en stund.

Av Anette - 26 september 2008 09:42


I går kom äldsta dottern hem och vi hade en mysig bakdag, det blev cupcakes på längden och tvären:)

Hon hade med sig en present  - en bok " Rosendals Trädgårdscafé" å så mycket gott det fanns! Ska det fortsätta på detta vis kommer vågen bara att peka uppåt:)




Ska nu hjälpa hemmavarande dotter att måla om i sitt rum ska gå från blått till rosa (Cerise) blir nog jättefint!


Ha en riktigt skön helg.

Av Anette - 23 september 2008 08:56


Nu har jag lagt av med GI maten - 1 vecka för tidigt men jag är så trött på detta. Första veckan var jättebra gick ner -1.3 kg man känner sig sporrad. Veckan därpå går jag upp +0.8 kg känns väldigt trögt men biter ihop och kämpar på. Sen kommer tredje veckan - har gått upp allt + 0,2 kg extra hallå hur kul är det. Här har man kämpat hoppat över godis ( choklad) och Coca Cola och ätit hälsosamt till vilken nytta då!!


Strålande sol idag så jag tog Lucas och kameran med mig åkte iväg en sväng. Är på jakt efter hösten men den har inte riktigt kommit än.




Nu MÅSTE jag få en ny modell - det här funkar inte:))





Av Anette - 22 september 2008 22:28


Idag har jag haft besök i studion av inte mindre än 4 st Tibetanska Spaniels. Det gick så bra - dom är vana nu:)) Men det var en som inte riktigt ville påminde lite om Lucas


Sen gick det bättre och hon slappnade av. Fler bilder finns här



Av Anette - 22 september 2008 07:31


Blivit utmanad av Ann-Charlott.

5 saker i min frys:

Grönsaker, köttfärs, glass, kakor, räkor

5 saker i min garderob:

Tröjor, underkläder, byxor, leggings, kjol

5 saker i mitt badrumsskåp:

Smink, parfym, hudkräm, sminkborttagning, filar

 5 Personer jag utmanar vidare;

Kattis, Jenny, Madelene, Nenette, Anita


 .................................................
..........................


Vilken mat äter du ofta?

* Husmanskost

När du är på kalas, är du den person som sitter eller hjälper du till att duka av?

*Hjälper till.

Var sitter du när du bloggar?

* Vid mitt skrivbord.

Köper du ofta triss?

* Tyvärr inte

Vilket land eller stad har varit din bästa semester?

* Thailand

Vilken Tv-kanal tittar du mest på?

* 3.an och 4.an


Nu utmanar jag 4 st bloggar:

Kattis, Jenny, Madelene, Helén



Av Anette - 21 september 2008 22:30


I veckan så beställde jag bl.a blixtrar när det skulle monteras visade sig att fästerna som ingick inte passade. Kaffebrus skickade 2 nya omgående och ett av dom var rätt. Nu satt jag här med 4 st fästen och en funkade. Ringde upp och dom skulle genast skicka en ny - vilket dom gjorde - måste säga att det var en väldigt bra service - och det passade. Som plåster på såren fick jag en reflexskärm 5i1 110 cm till ett värde av:549 kr, helt OK eller hur!?


Har i helgen köpt dom första julklapparna - känns så skönt brukar för det mesta börja handla i September.


Har plåtat Lucas lite idag inte så populärt bilden talar för sig själv:)



Av Anette - 18 september 2008 07:58


För 13 månader sen så hände det något med mina ögon - var under semestern och vi var på landet. Stod och målade när det plötsligt som en blixt från klar himmel började det brusa i ena örat blev så yr - karusell yrsel så jag fick krypa (kunde inte gå) in i vedboden och lägga mig. Började se dubbelt inte sida vid sida utan vertikalt, har sen dess sett dubbelt flera ggr per dag, är jag inne i nån affär får jag låssas att jag står och fundera på vad jag ska ha, ser ju dubbelt och allt snurrar. Gick till en ögonläkare som inte kunde hitta något fel, så hon skickade en remiss till Karolinska. Så igår 13 månader senare fick jag äntligen komma till röntgen blev liggande där i 55 minuter. Ska ringa husläkaren nästa vecka och höra om dom hittade nått fel.


Passade Tibbarna i går eller rättare sagt jag var ute och rastade dom medan matte var på kurs. Sen tog jag upp dom hit en och en och plåtade dom - bilder finns här


På kvällen bakade jag och dottern choklad Cupcakes fast vi går på GI så var vi bara tvugna att provsmaka:)) Å så goda men mäktiga.



Choklad Cupcakes med marängtopp!


Sen kröp vi upp i varsin fåtölj med en kopp thé och en filt och tittade på  film - "Sex and the City" är inget stort fan men tycker att det var helt OK.


Fortsätter att plåta i min studio nu har jag nästan testat med alla mina bakgrunder - har bara den mörkgröna kvar. Måste säga att jag tycker att Lucas blir bäst med den vita och blåa bakgrunden. Trivs mycket bättre med pappersbakgrund än med tyger blir ett annat djup i bilden.



Min lilla skrutt;)


Tog med mig kameran på promenaden idag, måste sätta in denna bild på Lucas - det är så typiskt honom:)



Blir så trött på allt fotande HELA tiden!!!


Presentation

Omröstning

Känner Du någon julstämmning än?
 Ja
 Inte än

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards