Alla inlägg under juli 2008

Av Anette - 31 juli 2008 18:49


...att stänga av datorn och vara osynlig i 3 veckor - för nu är det

SEMESTER! Å det ska bli så skönt att åka till smultronstället och bara vara.

Har lite planer ska fixa iordning en rabatt och lägga sten som på baksidan, och måla en del plank - hoppas på svalare väder så att man orkar:) Har även tagit med mig en del fotoböcker som jag ska studera - och testa lite olika saker på min "lilla" modell Lucas.


Ha en fortsatt skön sommar!

Kram.

Av Anette - 27 juli 2008 16:04


...vilken värme det har varit hela helgen.  Låg i alla fall och "pressade" i 1 ½  timme i går - måste nästan vara rekord för min del:)


Fick ett ryck efter det att jag hade duschat Lucas så skurade jag duschkabinen, drog fram alla möbler dammsög och torkade golven - fattar inte att jag orkade i denna hetta. Men rent och fint blev det i alla fall.


ZX pulvret, PRO schampot och PRO dropparna måste verkligen funka - inte en enda fästing har Lucas haft denna helg, så detta måste verkligen funka!


Nu är det bara denna vecka kvar sen är det semester - 3 härliga veckor väntar på smultronstället!


Ha en skön kväll.



Av Anette - 25 juli 2008 07:59


.....och åker som vanligt till smultronstället. Skulle bli "galet" varmt hela helgen, ska ta fram en solsäng och pressa lite men jag vet hur det är ligger 5 minuter sen ger jag upp:) Visst tycker jag om värme men när det 25 - 30 grader då är det liiite för varmt för min del. Tur att det finns gott om skugga på tomten för Lucas skull och för min:)


Ha en riktigt skön helg.

Av Anette - 24 juli 2008 08:22


....Nu har jag fått min fotoskrivare - wow vilka bilder den skriver ut kanonfina ser precis ut som om man hade skickat in dom till ett fotolabb.

Såg att man även kunde skriva och sätt en bild på CD/DVD skivor oxå  - blev så läckert och personligt. Denna kommer jag ha mycket nytta & nöje av.


Ser ut att bli fint väder idag - äntligen lite sol och värme termometen visar redan +20 grader.

Ha en fin dag!

Av Anette - 22 juli 2008 12:57


....mulet och trist väder i morse så jag passade på att baka bullar. Lagom tills vi skulle gå ut sprack himlen upp och solen tittade fram. Så Lucas och jag gick en härlig långpromenad, det var ett trött och törstig hund jag hade med mig hem.


Lucas har inte haft så mycket fästingar denna senaste vecka - har plockat 1. Så ZX pulvret, schampot och dropparna verkar funka!


Har länge velat ha en fotoskrivare så att jag kan skriva ut mina egna bilder istället för att skicka in dom. Nu är den på väg får den förmodligen i morgon, har köpt en Canon Pixma MP 610 - ska bli så kul:)

Av Anette - 20 juli 2008 20:23


.....haft en skön helg på smultronstället, klippt gräs och fixat till en rabatt innan så var kanten av trä, åkte och köpte plattor istället - blev mycket snyggare! 



Har även hunnit fota lite kan inte fatta varför det ska vara så himla svårt att fota gula blommor. Har testat en massa olika inställningar och objektiv - någon som har nått tips?



I höstas planterade jag vitlök för första gången - växer på ett kul sätt tycker jag:)



Av Anette - 18 juli 2008 09:44


..... för män 2008

Folkhögskolan fristående kurser för män HT-08

Kurs 1

Hur man fyller på ispåsar
Kursen går igenom varje arbetsmoment med diabilder.

Kurs 2

WC-papper. Är det sant att toalettpappret växer ifrån pappershållaren?
Diskussionsgrupp

Kurs 3

Är det möjligt att lyfta upp toalettringen innan urinering?
Och hur lägga ner den igen efter urinering?
Mycket praktiska övningar

Kurs 4

Efter middagen: Flyger de smutsiga tallrikarna själva till diskhon?
Lösningar och exempel på videoband.

Kurs 5

Lär dig att hitta saker, börja med att ställa de på de rätta platserna
istället för att gapa och vända hela lägenheten upp och ner.
Öppen forum

Kurs 6

Att ge blommor till din älskade skadar inte din hälsa
Bilder och ljudband

Kurs 7

Våga fråga efter vägen när du inte hittar
Berättelser ur verkliga livet.

Kurs 8

Är det genetiskt möjligt att hålla tyst när frun kör bilen?
Körsimulator

Kurs 9

Lär dig skillnaden på fru och mamma
Rollspel

Kurs 10

Hur man lär sig att älska shopping?
Andningsteknik, meditation samt mental träning.


Ha en trevlig helg!

Av Anette - 17 juli 2008 07:42


..dessa små otäcka kryp!! Den senaste veckan har Lucas haft massa på sig har säkert plockat ca: 15 st. Vi har provat det mesta men en del har funkat bättre än det andra ( hittade jättebra droppar förra sommaren på Granngården - men dom tillverkas inte längre), vägrar använda nått annat än naturmedel på honom eftersom han blev så sjuk av Scaliobor halsbandet 2006. Nu har vi inhandlat PROB Schampo och Deo + ZX pulvret - håller tummarna att det ska funka.

Presentation

Omröstning

Känner Du någon julstämmning än?
 Ja
 Inte än

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards